Dlaczego witamina K jest przyjmowana razem z witaminą D?

Witamina D i K często w suplementach diety występują w połączeniu. Jest to bardzo korzystne dla zdrowia, ponieważ obie witaminy nawzajem się wspierają do jeszcze lepszego działania, niż robiłyby to w pojedynkę. Badania wykazały, że suplementacja wit d3 k2 doskonale wpływa na zdrowie kości oraz odporność.

Jedną z podstawowych funkcji witaminy D jest jej pomoc w przyswajaniu wapnia. Istnieją dowody również na to, że witamina K2 jest kolejnym super mikroelementem kluczowym w zdrowiu kości i zapobiega osteoporozie. Zapotrzebowanie na witaminę d3 k2 wzrasta wraz z wiekiem i powinna być stałym składnikiem zróżnicowanej diety. Stosowanie jej w okresie jesienno zimowym korzystnie wpływa na organizm, poprzez zwiększanie odporności.

Witamina D3 – jej cudowne właściwości

Witamina D jest ważna dla ogólnego stanu zdrowia. Czerpiemy ją ze słońca, spożywanych produktów oraz suplementów. Jeżeli doskwiera Ci niedobór witaminy D, możesz mieć problemy z kośćmi, mięśniami, układem odpornościowym i nastrojem. Mogą u Ciebie wystąpić również stany zapalne. 

Witamina D pomaga kontrolować, ile wapnia i fosforanów wchłaniasz z pożywienia. Wapń jest niezbędny dla zdrowia kości. Fosforan jest potrzebny dla zdrowych kości, zębów, mięśni, nerwów, a także prawidłowych funkcji organizmu. 

Witamina D3 K2 to substancje rozpuszczalne w tłuszczach. Należy je przyjmować wraz z tłuszczami, aby szybciej i lepiej się wchłaniały. Trzeba również zadbać o odpowiednią ilość spożywanych zdrowych tłuszczy. 

Występuje w dwóch formach — jako witamina D2 oraz D3. 

  • Witamina D2 (ergokalcyferol) występuje naturalnie w niektórych roślinach, np. 
  • Witamina D3 (cholekalcyferol) występuje naturalnie u zwierząt i jest wytwarzana przez skórę, gdy jest wystawiona na działanie promieni słonecznych. Dlatego witamina D3 nazywana jest także „witaminą słońca” oraz „hormonem słońca”. 

Lekarze zdecydowanie polecają suplementy diety z witaminą D3, ponieważ podnosi ona bardziej poziom witaminy D w organizmie, niż forma D2, a także utrzymuje się dłużej w organizmie, a więc mamy z niej więcej korzyści pozytywnie wpływających na ogólną odporność organizmu. 

Witamina D3 daje nam wiele korzyści zdrowotnych:

  • wzmacnia kości i mięśnie;
  • podnosi odporność;
  • zmniejsza stany zapalne;
  • poprawia pracę serca;
  • poprawia nastrój.

Zdrowotne właściwości witaminy K

Witamina K tak samo jak witamina D również występuje w dwóch formach — K1 i K2. 

Witamina K1 — znajdująca się w zielonych warzywach jest magazynowana w wątrobie i pomaga w utrzymaniu prawidłowego krzepnięcia krwi. Jest to typ bardzo ważny dla małych dzieci, aby zapobiec zaburzeniom krwawienia. 

Witamina K2 — ten rodzaj witaminy k, jest wytwarzany przez bakterie, Znajduje się w dużych ilościach w jelitach, jednak nie jest tam wchłaniana i wydalamy ją wraz z kałem. Witamina K2 także magazynuje się w wątrobie. Oprócz wątroby witamina k wnika do ścian naczyń krwionośnych, kości i tkanek.

Istnieją cztery formy witaminy K2 — MK4, MK7, MK8 I MK9. Najważniejsze funkcje prozdrowotne ma forma k2 mk 7. 

Witamina k2 mk7 występuje naturalnie w sfermentowanej żywności. Ta forma witaminy K2 jest najlepiej wchłaniana, dlatego jest najbardziej polecana. 

Dlaczego korzystnie przyjmować witaminę D i K razem? 

Witaminy te stosowane razem w suplemencie diety mają korzystniejsze działanie niż osobne preparaty, przyjmowane pojedynczo. Działając razem, zapewniają łatwe i szybkie wchłanianie wapnia, który przenika do komórek kości, zapobiegając jednocześnie zwapnieniu tętnic. Wspólne ich działanie wspomaga utrzymanie zdrowego serca i kości.

Oddzielnie K2 reguluje prawidłową krzepliwość krwi i odpowiada za transport wapnia do kości, podczas gdy witamina D3 wspiera zdrowy układ odpornościowy i wspomaga prawidłowe funkcjonowanie mięśni.

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *