Technika oddychania i relaksacji Reiki

0
77

Reiki to jedna z najstarszych metod leczenia. Zapisy technik relaksacji liczą sobie około dwóch i pół tysiąca lat. Tradycja Reiki pochodzi z Tybetu i do dziś jest praktykowana jako forma poprawy zdrowia. Można samemu, w domowym zaciszu wykonać ćwiczenia oddychania oraz relaksacji. Po sesji wiele osób ma szansę odczuć nie tylko świeżość i jasność umysłu, ale także wyraźną poprawę nastroju.

Reiki należy do działu medycyny niekonwencjonalnej. Kluczem techniki jest dostrajanie energii, sprzyja to dobremu samopoczuciu oraz pozytywnie wpływa na równowagę emocjonalną i duchową. Łatwiejszy kontakt z własnym ciałem, szybsze pozbycie się wszelkich napięć osiąga się dzięki codziennemu powtarzaniu ćwiczeń.

Technika relaksacji Reiki krok po kroku

  1. Wystarczy położyć się na plecach lub usiąść w wygodnej pozycji.
  2. Zamknąć oczy i wniknąć we wnętrze swojego ciała.
  3. Kolejnym krokiem jest poszukanie od palców stóp aż po czubek głowy wszystkich napięć, aby nawiązać dialog z własnym ciałem. Jeśli odczuwa się gdzieś napięcie, należy przemówić do tej części ciała. Zadać pytania: „Jak się masz?”, „Co mogę dla ciebie zrobić, by uwolnić od napięcia lub bólu?”.
  4. Potem poczekać na odpowiedź. Nie można zapomnieć, by podziękować za prawidłowe funkcjonowanie, nieustanne wsparcie. Dobrze zapewnić, że nie musi się niczego obawiać i poprosić, żeby się odprężyło. Warto wyjaśnić, że się niego troszczy.
  5. Następnie trzeba spokojnie poczekać, aż ciało się odpręży. Z czasem można nauczyć się szybciej porozumiewać z własnym ciałem.

Ćwiczenia oddychania krok po kroku

  1. Po pierwsze ważne, by w spokojnym miejscu położyć się na wznak i zamknąć oczy.
  2. Drugim krokiem jest skoncentrowanie się na oddychaniu, kontrolowaniu jego rytm. Należy być świadom każdego wdechu i wydechu.
  3. Następnie kładzie się dłonie na ciele, w miejscach, gdzie odczuwa się napięcie lub ból. Dobrze jest, postarać się dotrzeć do punktu, w którym najbardziej potrzebuje się rozluźnienia. Warto wtedy spróbować wyobrazić sobie, że kieruje się swym oddechem powietrze do tego miejsca i postarać się poczuć, jak z każdym wdechem gromadzi się energia pod leżącymi na skórze ciała rękoma. Istotą ćwiczenia jest świadoma obserwacja, jak magazynowana energia przynosi uczucie rozluźnienia.
  4. Powoli, gdy uda się znaleźć wewnętrzny spokój, należy przenieś dłonie na inne miejsce ciała. Cały czas powinno się być skupionym tylko na przekazywaniu energii skierowanym oddechem. Nie ma potrzeby zamartwiać się, myśleć o złych zdarzeniach ani analizować codziennych obowiązków.
  5. Kiedy poczuje się odprężenie, można powoli otwórz oczy. Wówczas wystarczy już tylko przeciągnąć się, wstać i zrelaksowanym powrócić do przerwanych zajęć.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here