Zdrowe przekąski

0
111

Każda osoba będąca na jakiejś diecie lub po prostu dbająca o zdrowe odżywianie wie, że są takie momenty, kiedy mamy nieodpartą ochotę, żeby sięgnąć po jakąś słodką czy też słoną przekąskę. Najpopularniejszymi takimi przekąskami są przeróżnej maści batoniki, cukierki, ciasteczka lub słone chipsy, paluszki, krakersy. Ludzie wybierają te rzeczy, mimo że zdają sobie sprawę, iż produkty te są wysoko przetworzone, napakowane chemią i dostarczają organizmowi jedynie pustych kalorii najczęściej w postaci cukrów prostych i niezdrowych tłuszczów. A w dzisiejszych czasach zaopatrzenie się w zdrowe przekąski nie jest problemem.

Dostęp do zdrowych słodyczy

Dawniej w sklepach można było znaleźć jedynie klasyczne, niezdrowe słodycze. Teraz w każdym supermarkecie czy też mniejszych delikatesach możemy znaleźć również te zdrowsze słodkości. Na półkach leżą różnego rodzaju batony zrobione z suszonych owoców, przecierów warzywnych oraz koncentratów owocowych. Troszkę większy kłopot mogą stanowić słone zdrowe przekąski, ale także na takie możemy trafić. Wafle kukurydziane dostępne są praktycznie w każdym sklepie, a ponadto gdzieniegdzie możemy dostać warzywne chipsy lub inne chrupki, które będą dużo zdrowszą opcją od klasycznych chipsów, paluszków czy popcornu. Nie powinniśmy my się również dać nabrać na chwyt marketingowy, jakim jest reklamowanie tak zwanych chipsów z pieca lub z kotła, które to niby są zdrową przekąską. Owszem, w porównaniu do tych zwykłych chipsów, można stwierdzić, że są lepszym wyborem, ponieważ zawierają w sobie dużo mniej tłuszczu, jednak na pewno nie można powiedzieć, że są one zdrowe.

Zrób to sam

Nie ulega wątpliwości, że najlepszym rozwiązaniem jest własnoręczne przygotowywanie smakołyków. Możemy zakupić specjalną książkę kucharską skoncentrowaną na zdrowych słodkościach albo po prostu poszukać odpowiednich przepisów w internecie. Wystarczy chwila czasu, a zobaczymy, że propozycji jest naprawdę mnóstwo. Jedną z najpopularniejszych i też najprostszych opcji na zdrowe przekąski są kulki mocy. Najczęściej przygotowuje się je na bazie daktyli lub innych suszonych owoców i z dodatkiem na przykład słonecznika, pestek dyni czy sezamu. Przygotowanie jest naprawdę szybkie i banalne. Wystarczy wszystkie składniki zblendować, dzięki czemu uzyskamy kleistą masą, z której będziemy wyrabiali nasze kulki. Ulepioną kulkę warto na koniec obtoczyć w wiórkach kokosowych – będzie ona wtedy ładniej się prezentowała oraz zyska dodatkowe wartości odżywcze. Co ważne, takie zdrowe przekąski możemy przechowywać w lodówce przez około dwa tygodnie i nie jest problemem zabranie ich ze sobą do pracy czy szkoły.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here