Najczęstsze błędy w odchudzaniu

0
121

Odchudzasz się już parę miesięcy, a twoja waga wciąż nie spadła, a może nawet i wzrosła? Musisz odczuwać sporą frustrację. Męczysz się i starasz, a i tak nie daje ci to żadnych efektów, więc najprawdopodobniej masz ochotę rzucić tym wszystkim, udać się do sklepu spożywczego i wykupić dosłownie cały dział ze słodyczami. Zamiast się jednak poddawać, raz jeszcze przyjrzyj się swojej diecie. Istniej spore prawdopodobieństwo, że popełniasz liczne błędy w odchudzaniu, przez które twoja waga cały czas stoi w miejscu.

Kalorie i nadmierna aktywność fizyczna

Błąd numer jeden – wierzysz w magiczną moc zdrowych produktów. Kupujesz tylko to, co „fit” lub dietetyczne i sądzisz, że możesz jeść to bezkarnie. Niestety wcale tak nie jest. Gdy dostarczasz swojemu organizmowi nadmierną ilość kalorii, w żadnym wypadku nie interesuje go to, skąd one pochodzą – skoro ma ich w nadmiarze, przekształca je w tkankę tłuszczową. Nawet na najzdrowszej świecie można utyć, tak samo jak na hamburgerach i czekoladkach można schudnąć. Wszystko zależy od kalorii. Jeśli przekraczasz swoje zapotrzebowanie – tyjesz, jeśli jesz poniżej jego poziomu – tracisz na wadze.

Kolejny błąd to przesadzanie z aktywnością fizyczną i wiara w to, że dzięki niej można będzie zjeść więcej. A niestety dietetycy zauważyli, iż większość ich pacjentów przecenia swoje dzienne wydatki energetyczne. Wydaje ci się, że podczas godzinnego treningu na siłowni spaliłaś dosłownie tysiące kalorii, podczas gdy w rzeczywistości mogłaś ich utracić kilkukrotnie mniej. To, że codziennie zajmujesz się domem (sprzątasz, gotujesz i prasujesz), nie znaczy wcale, że jesteś osobą nad wyraz aktywną fizycznie. Pamiętaj też, że organizm przyzwyczaja się do ruchu. Po pewnym czasie nie działa więc on aż tak skutecznie.

Złe zrozumienie zasad

Błędy w odchudzaniu mogą wiązać się również ze złym zrozumieniem zasad zdrowej diety. Od lat bowiem ludziom otyłym radzi się, by jedli pięć, a nawet sześć posiłków na dobę. Nie jest to do końca mądre. Jedząc kilka małych porcji w ciągu dnia, bezustannie nakręcasz swój apetyt, przez co ciągle odczuwasz głód. Nigdy nie jesteś w stanie się nasycić. Już po pierwszym śniadaniu zaczynasz myśleć o przekąsce w pracy, a po obiedzie o deserze, by później jakoś wytrwać do kolacji. Zmniejszenie ilości posiłków w ciągu dnia może wyjść ci wyłącznie na dobre. Spróbuj jeść np. 3 razy na dobę. Spożywaj większe ilości, ale rzadziej.

Powyżej zostały wymienione trzy najczęściej powtarzane błędy w odchudzaniu. Jeśli któryś z nich wciąż popełniasz, jak najszybciej to zmień, a twoja waga w końcu ruszy w dół.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here